Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.06.2019 22:12 - Последните думи на Ошо
Автор: prosvetlenie Категория: Други   
Прочетен: 1632 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 21.06.2019 06:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Последното интервю на ОШО, в което той говори за смъртта си.

Знаете ли, че ще живеете в някаква форма след този живот?

Не е под никаква форма. Аз ще живея без форма.

Вечно?

Вечно. Тук съм бил вечно и ще бъда тук вечно.

Ще имате ли съзнание след смъртта?

Да, защото смъртта няма нищо общо със съзнанието.

Ще имате ли идентичност след смъртта?

Няма идентичност.

Точно както когато цветето се отваря и ароматът се разпространява. Цветето остава прикрепено към дървото, но не и към аромата. Ароматът е като облак, движещ се с вятъра във всички посоки. Цветето може да умре, но ароматът ще продължи и ще се разпространи до самия край на съществуването.

Човек, който е придобил любов, може да умре - любовта му продължава. Буда е мъртъв, любовта му продължава. Ще бъда мъртъв, любовта ми ще продължи. А тези, които ще са ми симпатизанти, тези, които ще бъдат възприемчиви, ще могат да го получат всеки момент, навсякъде.

Може би ще изчезна, но създавам определена вълна, която ще остане. Може да си отидеш, но си обичал някого и тази любов е създала вълна, която ще остане и ще остане и ще остане. Тя никога не може да изчезне, ще има своите последствия… ще продължи да вибрира. Хвърляш малко малко камъче в езерото и се появяват вълни. Камъка се утаява много скоро на дъното, но вълните продължават. Те продължават да се придвижват към брега - и на това съществуване няма брега.

На теб говоря…. В този момент между мен и вас се случва нещо. Аз ще си отида, вие ще си отидете, но това, което се случва, ще пребъдва. Така че тези думи ще продължат да отекват, да се повтарят. Говорителят няма да бъде там, слушателят няма да бъде там, но това, което се случва между двамата в този момент, е станало част от вечността. И няма брегове, така че тези вълни ще продължат и ще продължат. 

Затова помнете, че когато ме няма, няма да загубите нищо. Може би ще спечелите нещо, за което не сте напълно наясно.

Точно сега аз съм на ваше разположение само въплътен, затворен в определена форма. Когато ме няма, къде мога да отида? Ще бъда тук във ветровете, в океана; и ако ме възлюбихте, ако ми се доверихте, ще ме почувствате  хиляда и един път. В тихите си мигове изведнъж ще усетите моето присъствие.

Щом веднъж съм бил сътворен, съзнанието ми е универсално. Точно сега трябва да дойдеш при мен.

Тогава няма да е необходимо да ме търсиш. Където и да сте ... вашата жажда, вашата любов ...  ще ме намерите в самото ви сърце, в самото ви сърце. 

Онези, които ме възлюбиха, онези, които приеха любовта ми, аз им се отдавам. Ще направя всичко, за да остана в тялото, и ще направя всичко - дори ако трябва да напусна тялото - да бъде постоянно около вас. Няма да можете да ме видите, но аз ще мога да ви видя.

Ако сте тук с мен през сърцето, то това е съвсем различна връзка. Тогава тя ще бъде вечна. Тогава мога да умра, можеш да умреш, но връзката не може да умре.

Щом умра, тогава този свят не може да ми попречи; нито един закон, нито парламент, нито една държава не могат да правят бариери пред мен; тогава ще бъда навсякъде, гъделичкам хората, за да се събудят. Дори и сега не правя нищо лошо на никого, едно просто гъделичкане.

Как тогава искате да бъдете запомнени?

Не искам да ме помнят.

Но вие ще бъдете - не можете да направите нищо за това.

Това е проблем на други хора.

Какво искаш да поставиш на надгробния си камък?

Не, нищо.

Нищо? Без име?

Не, нищо. Щом си отида, аз си отивам. Тогава каквото искат моите хора, те могат да направят.

Вие казахте, че не ви е грижа за това, което се случва с вас, след като напуснете тялото си, а за бедните историци, които ще се борят с невъзможното - да уловят феномена, който е Ошо - можете ли да кажете нещо за влиянието на вашето присъствие? и вашите учения в бъдещ исторически контекст? Също така, как бихте искали да ви помнят?

Просто бих искал да бъда опростен и забравен. Няма нужда да ме помниш. Нуждата е да помните! Хората си спомнят Гаутама Буда и Исус Христос и Конфуций и Кришна. Това не помага. Така че това, което бих искал: да ме забрави напълно и да ми простите - защото ще бъде трудно да ме забравите. Затова ви моля да ми простите, че ви създадох неприятности.

Помнете себе си.

И не се безпокойте за историци и всякакви невротични хора - те ще си вършат работата. Това изобщо не е наша грижа.

В интервю ти каза, че когато умреш, искаш да бъдеш забравен.

Вярно е. Това просто означава, че целият ми подход към живота е, че миналото не трябва да бъде тежест за настоящето. Миналото е като прах, покриващ огледало. Той изкривява зрението и става по-тежък и по-тежък и не ви позволява да живеете в свобода в настоящето и същото е вярно за бъдещето.

Ако мислите твърде много за бъдещето, докато мислите за бъдещето, настоящето се изплъзва от ръцете ви, което е единствената реалност.

Ако това е моят подход към другите, че миналото трябва да бъде забравено, не искам да бъда тежест за никого в бъдеще, защото тогава ще бъда минало. Бих искал да бъда напълно забравен, сякаш никога не съм бил тук. Точно както птицата лети в небето и не оставя следи в небето, бих искал да изчезна като тези стъпки. Така че аз не съм повече бреме за никого.

Това е просто част от моята философия и много логично заключение.

Когато ме няма, моля те, помни ме като поет, а не като философ.

Поезията трябва да се разбира по различен начин - трябва да обичаш поезията, а не да я тълкуваш. Трябва многократно да повтаряте поезията, за да се смеси с кръвта ви, с костите ви, със самия мозък. Трябва многократно да мантрувате поезия, за да усетите всички нюанси, нюанси на нея. Трябва просто да седнеш и да оставиш поезията да се движи вътре в теб, за да стане жива сила. Вие го усвоявате и след това забравяте за него; тя се движи по-дълбоко и по-дълбоко и ви променя.

Нека да бъда запомнен като поет. Разбира се, не пиша стихове с думи. Пиша поезия в по-жива среда - във вас. И това прави цялото съществуване.

Когато си отида, надявам се, че все още има смели хора по света, които да ме критикуват, за да не се превърна в пречка по пътя на никого. А онези, които ще ме критикуват, няма да бъдат мои врагове; нито аз съм враг на онези, които съм критикувал. Работата на просветените майстори просто трябва да бъде разбрана.

Трябва да помните само една дума, а това е състрадание - състрадание към вас, състрадание към всички онези, които все още не са съсредоточени в своето същество, които все още са далеч от себе си, които трябва да се върнат у дома.

Аз съм част от вечната еволюция на човека. Търсенето на истината не е нито ново, нито старо. Търсенето на вашето собствено същество няма нищо общо с времето. Тя не е времева.

Може да си отида, но това, което правя, ще продължи. Някой друг ще го прави. Не бях тук и някой друг го правеше. Никой не е основател в него, никой не е лидер в него. Толкова е огромен феномен, че много просветлени хора са се появили, помогнали и изчезнали.

Но тяхната помощ е донесла на човечеството малко повече висота направила е човечеството малко по-добро, малко по-човешко. Те са оставили света малко по-красив, отколкото са го намерили.

Голямо задоволство е да оставим света малко по-добър. Повече от това изисква твърде много. Светът е твърде голям; един човек е твърде малък. Ако той може да остави само няколко докосвания до картината, която в продължение на милиони години е направена от еволюцията, това е достатъчно. Само няколко докосвания ... малко повече съвършенство, малко по-голяма яснота.

Помнете - някой ден, след няколко века, Пуна ще твърди, че Поуна е духовна заради мен. И нямам нищо общо с Пуна и Пуна няма нищо общо с мен. Същото е случаят с Буда. Индия нямаше нищо общо с него. Той беше сам и самотен и хората го критикуваха толкова жестоко, колкото и да ме критикуват. Те винаги са го правили. Те хвърляха камъни в Махавир, хвърляха камъни върху мен. Те винаги са го правили. И не само тук. навсякъде по света са го направили.

Обикновено не правя пророчества, но за това съм абсолютно пророчески: предстоящите сто години ще бъдат все по-ирационални, все повече и повече мистични.

Второто нещо: след сто години хората ще бъдат напълно способни да разберат защо съм разбран погрешно - защото съм началото на мистичното, ирационалното.

Аз съм прекъсване с миналото.

Миналото не може да ме разбере; само бъдещето ще разбере.

Миналото може само да ме осъди. То не може да ме разбере, не може да ми отговори, не може да спори с мен; то може само да ме осъди. 

След сто години хората ще ме разберат. Защото колкото повече човек осъзнава загадъчната страна на живота, толкова по-малко той е политически настроен; Толкова по-малко е хиндуист, така и мохамеданин, християнин; Толкова по-малко е възможността за него да е фанатик. Човек в съзвучие с мистериозния е смирен, любящ, грижовен, приемащ уникалността на всички. Той се радва на свободата на всеки човек, защото само със свобода тази градина на човечеството може да живее в изобилие.

Всеки човек трябва да има своя собствена песен.

Но точно сега тълпата, тълпата, решава всичко. И именно тълпата ме осъжда, защото аз защитавам правата на индивида - и съм сам в утвърждаването на правата на индивида.

 




Гласувай:
4


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. prosvetlenie - педофил и шизоид. . ФБР му дава карт ...
21.06.2019 06:18
ednalady написа:
педофил и шизоид..
ФБР му дава карт бланш, и после
прибират ..ВСИЧКО,което е откраднал..от лудите сектанти..
пак, простотии.бабо делке...бегай вече да спиш..

Ти си от тези, които си нямат понятие какво говори Ошо!
Един от многото заспали бродещи по тази земя!
цитирай
2. prosvetlenie - Само високо интелигентни хора разбират Ошо!
21.06.2019 08:23
Хората са свикнали да откриват недостатъци. Някои са родени, за да търсят вина в почти всичко. На тях няма да им хареса нищо под слънцето и отвъд него.

Разбирането на Ошо изисква голям интелект. Той е страхотен духовен водач.

И кой е без недостатъци? Никой не е. Всеки има недостатъци. Ошо е човешко същество. Той също имаше недостатъци. Но той имаше повече добро, отколкото недостатъци. Затова той е толкова популярен сред интелектуалците. Неговите мисли са оценени от мнозина. Неговите книги ви дават щастие и спокойствие. Неговите думи ви дават насърчение. Той е ясен. Хората не обичат такива хора, които са ясни.

Той говори с лекота за смъртта и секса. Хората се колебаят да говорят за тези теми. Така казват, че Ошо има недостатъци, защото не е като нас. Той е прекалено ясен, за да се справи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: prosvetlenie
Категория: Други
Прочетен: 477986
Постинги: 167
Коментари: 113
Гласове: 542
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930