Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.05.2012 19:41 - Мислите на Буда
Автор: prosvetlenie Категория: Други   
Прочетен: 1434 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 30.05.2012 19:53


“Когато невежите хора виждат някой, който е стар, те са отвратени и ужасени, въпреки че и те самите ще остареят някой ден. Аз си помислих: Аз не искам да съм като невежите хора. След това, не усещах обичайното опиянение от младостта.

Когато невежите хора видят някой, който е болен, те са отвратени и ужасени, въпреки че и те самите ще се разболеят някой ден. Аз си помислих: Аз не искам да съм като невежите хора. След това, не усещах обичайното опиянение от здравето.

Когато невежите хора видят мъртвец, те са отвратени и ужасени, въпреки че и те самите ще умрат някой ден. Аз си помислих: Аз не искам да съм като невежите хора. След това, не усещах обичайното опиянение от живота.”.

“Последователят ... който е освободил съзнанието си от омраза, от злоба, чието съзнание е неопетнено и чисто, е този, който е открил четирите утехи тук и сега.

Представете си, че има нещо след тук и сега, и че има плодове, резултати от делата ви, били те добри или лоши. Тогава е възможно при разлагането на тялото след смъртта, да се издигна в небесата, изпълнени с наслада. Това е първата утеха ...

Представете си, че няма нищо след тук и сега, няма плодове, няма резултати от делата, били те добри или лоши. Все пак, аз живея в този свят, тук и сега, изчистен от омраза, от злоба, сигурен, стабилен и щастлив.. Това е втората утеха ...

Представете си, че злото се обръща срещу този, който го е извършил. Аз, обаче, не мисля да навредя никому. Тогава, как може лошите последици да достигнат мен, който не правя злини? Това е третата утеха ...

Представете си, че злото не се обръща срещу този, който го е извърши;. Тогава аз ще съм пречистен по всякакъв начин. Това е четвъртата утеха..."




Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: prosvetlenie
Категория: Други
Прочетен: 477194
Постинги: 166
Коментари: 113
Гласове: 541
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031